söndag 23 januari 2011

****WHAAAAT*****

Trodde knappt mina ögon,när jag kollade ut!
Det snöar!!!!!
Har det ju faktiskt inte gjort på ett tag och man vänjer sig fort och man blir lätt bortskämd.........
Glömmer liksom bort och förtränger snöskottningen!
Hittade ett foto,ifrån förra året.
Isen låg tjock,nere bakom kohagen.
"Sjömannen" och hundarna,promenerade på isen.
Ewan,som är lite försiktig,VÄGRADE!
"Sjömannen" kallade Ewan för "mes".......e´väl så då.......

Från vinter till Sommar,så hittade jag ett annat foto,föreställande "Grod Prinsen".
Denna gigantiska Padda,bodde under min altan.
En gång om dagen,fick jag bära tillbaka den,till rätt sida,av staketet.
Den envisades med att ta sig in till hundarna.
Ingen bra ide,för någon.
Hundarna galna.
Paddan livrädd.
Paddan avger någon form av gift,som får hundarna att må rejält dåligt,om dom råkar nafs.
Kan till och med bli så sjuka,så dom dör,har jag läst.

Grod Prinsen,blev ändå en Ängla Padda.
En dag hade den letat sig upp på landsvägen.......dåligt val,för där slutade den sina dagar.
Platt som en pannkaka.

Anita,Britta tårta,kallar vi här nere för Pinoccio Tårta.
Men den jag bakade var inte en sådan.
Den heter Rice Crisp Tårta.
Består endast av Rice Crisp Maräng bottnar.
Britta Tårtan,är också delikat,riktigt smarrig.

2 kommentarer:

  1. Hm...Trodde först att du hade pussat på grodan, så den blivit en sjöman, men det kan ju inte stämma eftersom den blev överkörd. Fast paddan på bilden var väl inte den enda grodan i grannskapet, kan man tänka. :D

    SvaraRadera
  2. snö igen stackars dig. Här töar det för första gången och all snö har rasat av taken. Tyvärr min takstege också för tredje gången.

    SvaraRadera