torsdag 20 januari 2011

***SKYMNINGEN.......***

.........sänker sig,över Lunnatorpet.
Ewan,har fått fart på brasan,i spisen.
Underbar värme,sprider sig i torpet.
Ovanpå spisen,står några träbokstäver och ordet "Livsnjutare".......
Lite ironi,över det hela.
När jag träffade "Sjömannen" påstod han,att han var en "Livsnjutare".
Ewan trodde honom.
Åren gick.
Det visade sig,att "Sjömannen",var en orolig själ,far o flyger,kan inte riktigt koppla av......
Ewan tyckte det var lite småkul,att sätta dessa bokstäver,ovanpå spisen.
Så att han ser dom,varje gång,han sitter och värmer sig.
Kan också vara så,att han helt enkelt ignorerar dom och inte fattar "piken".......
Tja,skit samma.......Ewan försöker i alla fall,njuta av Livet,så gott det går.
Innan idag,när jag var ute och kastade boll,med "Fyrbeningarna".
Stod jag och funderade lite över min pensionering.........
(min bloggvän Anita,tog upp detta ämne,i sin blogg idag)
Som jag känner just nu,skulle jag mycket väl,kunna tänka mig,att pensionera mig,imorgon.
Inte för att jag är trött på mitt jobb.
Utan,för att jag helt enkelt,skulle tycka,det vore underbart,att vara en "fri" Människa.
Jag har jobbat,sen i tonåren.
Fick första barnet,när jag var 22 år.
Sen dess,har jag haft barn runt mig,hela livet och den sista Gossen Philip,är inte "flygfärdig",ännu på några år.
Lär vara i 60 års åldern,innan han lämnar boet.
Hade varit skönt,med frihet.......
Hade blivit knapert med pengar.....för Ewans del.......
9 1/2 år kvar......bara att vänta och hoppas,att man överlever,tills den Dagen kommer!
Ikväll far Ewan till jobbet,precis som vanligt........

1 kommentar:

  1. Jag hade också jobbat heltid sedan jag var 16 år och dessutom med sånt jag inte alls gillat. Kan trösta dig med att tiden rusar iväg och får man bara ha hälsan så kommer friheten till slut utan tider att passa utan att någon bestämmer över en. Det är något att se fram emot det

    SvaraRadera