torsdag 20 januari 2011

***A BIG SUN***

.........över Lunnatorpet.
I natt slog vädret om.
Minusgrader igen.
Vilket innebär: Skare!
Så idag kan man knalla runt,nere i kohagen,på skaren.
Hundarna gillar läget.
Man kan gena över kohagen,ner till sjön.
OK vintertid.
Icke OK sommartid.
Icke pga kossorna.
Utan pga av ormarna.
Så Ewan aktar sig.

Passade på att ta ett foto,av den gamla Eken,som står i våran gräsmatta.
Knotig och gisten.
Har nog några år på nacken.
Sorgliga är,att den håller på att dö.
För några år sedan,räknade Läns Styrelsen in Ekar i Blekinge.
Just i omnejden,där Ewan huserar,finns gott om gamla och STORA Ekar.
Jag mätte våran,då dom ville ha reda på måtten.
Den mätte 5 meter i omkrets.
Inte dåligt.

Conny,ang. Rävar.
Så kan jag berätta en liten historia.
1980,byggde jag ett hus,i ett område,som gränsade till skogen.
Till min förvåning,satt en dag,en vacker räv,på min tvättstugetrapp.
Den hade stor,fin,yvig,röd päls och såg fullt frisk ut.
Jag matade den med smörgås,som den helt sonika och utan rädsla,hämtade,när jag sträckte fram handen.
Den återkom några gånger.
Sen såg jag den aldrig mer.
Otroligt.
Kanske tyckte den att det blev för mycket liv i området,barn,bilar,gräsklippare osv..........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar