tisdag 25 januari 2011

*****LITE LEDSEN*****

............så har våran "Paragrafryttare" till Chef,varit i farten igen.
På jobbet har vi Årsarbetstid.
Vid avstämningen,som är den 20:e februari,måste våran plus eller minustid,vara korrigerad.
Ligger vi på plus,måste vi ta ledigt.
Ligger vi på minus,måste vi jobba in,eller betala tillbaka.
Tar vi inte ut våran plustid,tillfaller dom kommunen och vi har jobbat gratis.
Plustimmar kan inte tas ut i pengar.
Alla ligger på plus.
För vi får inte använda vikarier.
Budget,budget och evigt sparande.

Jag jobbade i söndags natt,skulle jobba mån o tis också,men tänkte ta ut lite timmar.
En tjej,Emma var fixad och skulle ta mina nätter.
Ringde chefen,igår morse,när jag kom hem från jobbet,för att få hennes samtycke.
Men,JAG BLEV NEKAD!
Samma sak hände i höstas,när jag ville ta 2 nätter semester...NEKAD!
OTROLIGT!
Ewan blev ledsen!
En av mina jobbkompisar Fia,höll på att gå i taket,när hon hörde detta.
Tog saken i egna händer,ringde upp chefen,undrade hur faen hon kunde neka mig ledighet?
Inga vikarier,var svaret.
Jag HADE ju fixat vikarie,men henne fick vi inte använda,hon kostade för mycket.
Chefen gav till slut med sig.
Fia har talets gåva,vilket Ewan saknar.
Så jag fick mina 2 nätters ledighet.....men ska det verkligen vara så här svårt?
Alla mina år inom vården och jag har aldrig varit med om något liknande.
Har jobbat under ett antal Chefer,men denna tar priset,osäker,inkompetent och saknar helt och hållet empati,till sina medmänniskor.
Kanske dax att söka nytt jobb.....ICA MAXI.......ja,jag skulle inte vara främmande.......



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar