tisdag 18 januari 2011

*****SOM EN CD SKIVA*****

Natten som gick,bjöd inte på mycket sömn.
Vissa nätter blir bara så,även om Ewan är jättetrött.
Tankarna snurrar.
Som en CD skiva.
Bilder ifrån barndomen.
Barnen.
Föräldrarna.
Jobbet.
nära o kära som är sjuka.
Nära o Kära,som som lämnat jordelivet.
Hjärnan går på högvarv.
Skivan snurrar fortare och fortare.
Går helt enkelt inte att koppla av.
Vid 03:00 tiden,kom sömnen.
Vid 04:30,kom Gammel hunden,ville gå ut och kissa.
Vid 06:30,ringde sonens väckarklocka.
Vid 07:20,stack sonen in huvudet och ropade Heeeeej Dååååå Mamma!!!!!
Vid 08:45,vaknade Ewan.
Hjäääälp,jag som skulle stiga upp tidigt,för att köra till min Mamma,dom 8 milen,bort till Västra Blekinge.
Dusch.
I kläderna.
Frukost.
Ut med "Fyrbeningar".......sen iväg.
Fantastiskt.
Solen sken.
Vägarna,fria ifrån is och snö......FANTASTISKT!
Så denna Tisdag,har jag umgåtts med min Mamma.
Uträttat ärenden och fyllt på matförrådet,åt henne.
På hemvägen,hann jag med,att titta inom,hos Dotter och Dotterdotter.
Dotterdotter,var slutkörd och trött efter Dagis.......sov utslagen i sin säng,när jag var där.......men jag överlämnade iallafall,dock kläderna,jag tillverkat.

Ewan börjar bli trött.
Har precis kollat på Halv Åtta hos mig..........tror jag släcker TV:n strax......får bli sängen och en bok......

1 kommentar:

  1. Ibland kan det vara svårt att koppla av och sova även om man är trött. Ett knep kan vara att inte lägga sig förrän man varvat ner ordentligt, och funderat klart så att säga. Men ibland fungerar ingenting förrän John Blund kommer.

    SvaraRadera