tisdag 11 januari 2011

****EWAN ILSK IGEN****

Allt händer,när "Sjömannen" inte är hemma.
Ewan,blir mer och mer uppgiven och trött på skiten......tänk om det ändå vore Maj månad.
Bästa tiden enligt Ewan.
Maj och halva Juni.....härlig värme och härlig Sol,inte svettigt och klibbigt,utan bara sådär lagom skönt......

Ewan skulle bege sig till affären.
Kylskåpet gapade tomt.
Proviantering,för 3 jobbnätter ligger framför mig.

Jag hade små aningar,att det skulle kunna bli svårt att få ut bilen och upp på vägen.
Sluttar aningen uppåt.
Mina aningar besannades.
Hela gårdsplanen,var såphal och jag kom ingenstans med bilen.
Ewan argare och argare.......
När jag blir riktigt förbannad,får jag dimsyn och halspulsådern sväller av ilska.......
In och andas lite.
Ringa till Sjömannen(som är i Stockholm och verkligen inte kan hjälpa mig)och "spy lite galla".......

När ilskan lagt sig lite,kom jag på,att här ska grävas och var gräver man,när allt är stelfruset?
Jo,på framsidan,av det gamla hönshuset,där solens strålar brukar värma,dom få gånger den visat sig denna vinter.
BINGO!!!!!
För där lyckades jag gräva fram,flera hinkar sand och jord,som jag sedan strödde över hela gårdsplanen!
BINGO igen!!!!!
Ewan lyckades få upp bilen på landsvägen och fick sitt ärende uträttat.
STORA frågan är: TAR JAG MIG UPP EN GÅNG TILL?
För att ta mig till jobbet ikväll.
Nästa överraskning fick jag,när jag var ute med "Fyrbenen" för en stund sedan.
Snön vräker ner.
STORA flingor!!!!
Suck...........

2 kommentarer:

  1. aj aj aj...Inte vara ilsk. Med lite fantasi och handlingskraft fixar du biffen, utan sjöman. Och det var ju precis det du gjorde. Bra gjort!

    Vad beträffar bortskaffandet av snön som kom, så finns det för ändamålet speciella verktyg. Du har ju sådana i garaget. ;)

    Mit problem är omvänt, det sluttar åt andra hållet, så jag har svårt att ta mig in på gården.

    Kram på dig Ewan

    SvaraRadera
  2. Men nog är det väl rent förbannat att det ska vara så jävligt med den här vintern. Känner din frustration och din ilska. Dock så är du ju en tuff kvinna och lyckas lösa det mesta. Jag är full av beundran. Maj-Juni Juli-Augusti tänk om dom månaderna vore lite längre och att vintermånaderna bara vore 5 dagar långa. Då du skulle nog både du och jag vara postiva och glada människor och inte som du. Förbannade och sura mest varje dag. Är det inte den ena skiten så är det den andra.

    SvaraRadera