fredag 7 januari 2011

***VANLIG FREDAG***


............helgerna är förbi.
Julen nedpackad.
Nästa hållplats.
"Sjömannens" och min Son Philips födelsedag,nästa vecka.
Dom fyller samma dag,så det blir "två flugor,i en smäll".
Perfekt,tycker Ewan,som är den som alltid får uppgiften,att arrangera husets Födelsedagar.

Ytterligare mer snö,föll i natt.
Skottning!
MEN inte för Ewans del.
"Sjömannen" är på landbacken,så snöröjning ligger på hans lott.....fniss.....

En sväng till stan idag.
Tvätthall och biltvätt.
Till ingen nytta.
Kanske ändå.......man behöver ju få bort saltet från bilen.
Plusgrader för tillfället.
Spännande,fryser det på i natt,får förmodligen Ewan inte upp dörrarna och låset.
När hon trött och sliten ska köra hem ifrån jobbet.
För det är jobbnatt,eller rättare sagt,jobbhelg som gäller,för Ewan!

För övrigt tar jag det lugnt idag.
Har precis fixat maten.
Blev lite "lättmat".
Kycklingsallad,med vitlöksbröd.
Väntar bara på att "sjömannen" ska dyka upp.
Han är ute i hamnen och jobbar med sin STORA leksak,Bogserbåten.
Ewan väntar gärna en stund till.
Har det gott framför brasan.
Björn Ranelid,håller mig sällskap,i bokform.
Om jag inte är helt ute och reser,är han väl även en i Let´s Dance Gänget.
Börjar visst ikväll.
Brukar inte följa programmet,men det händer att jag slötittar,när jag ändå har TV:n på.
Visst är det kul,att kolla,när dom svänger sina lurviga.........lite "avis" blir jag,för visst hade det varit skoj,att kunna dansa så där.
Ewan dansade behjälpligt,i sin ungdom.......inte mer.

Till Conny:
Jovisst,mina Rådjur finns.
Har dock inte sett Mikkel Räv och Älgarna på ett tag.
När jag körde till jobbet för 1 månad sedan,hade en bilist precis kört ihjäl en Älg,här uppe på vägen.
Kanske var det en av dom som brukar vara bak i kohagen.
Dom är alltid 4 stycken.
En tjur.
En ko.
En fjolårskalv.
En kalv.
Återstår att se,om tjuren är kvar,nästa gång,dom dyker upp.

Ha en skön Fredag!
Ciao!
Ewan

1 kommentar:

  1. Stackars djur, men man kan inte göra mycket när de rusar upp precis framför bilen.

    SvaraRadera