onsdag 26 januari 2011

*****INTE RIKTIGT I FORM*****

Trött.
Ohågad och har knappt lust att stiga upp,på morgonen.
Var ute i solen en stund.
Minus 4 grader,men isande snålblåst.
Öronen värkte när jag kom in,för givetvis hade Ewan ingen mössa.
Inget blir bättre av att varje morgon ringer min vimsiga Svärmoder och ska ha olika ärenden uträttade.
Idag var det apoteket igen.
Tydligen gäller det att plocka ut så mycket som möjligt,innan frikortet går ut.......
Jisses,måtte jag aldrig bli på det viset......
Jag intalade mig själv,att inte göra allt hon befaller om.
Hennes piller får vänta.
Kan gott vänta,för hela hennes kök,består av uthämtade mediciner.
En del av medicinerna härstammar ifrån 2003.......suck.......
Nog om detta!

Lite vårkänsla har Ewan inomhus.
I form av några små Krokus och Vita Pärlhyacinter.

Så har jag startat upp en virkning.
Skulle bli ett överdrag,till en pall.
Visade sig vara så roligt,att se när det växer.
Så Ewan virkar på och arbetet kanske slutar som en pläd.
Man tänker så bra,när man virkar.
Många tankar och funderingar vävs in,med tråden.

Gammel hunden har varit i farten igen.
Mikkel Räv,hade gjort sig en toalett,under vår uppdragna Lill båt.
Gammelhunden som har näsa för allt skit i världen,slank in under båten.
Vit vid ingåendet.
Skitbrun vid utgåendet.
Ewan slet sitt hår!
Så blev det duschen igen,för en oförstående hund.
Hon gillade doften,men va e de för fel på Matte,som gör så mycket väsen,för en liten Rävskit??????

1 kommentar:

  1. Rävskit som luktar så gott hehe! Rävar brukar skita på stenar och stubbar för att markera, men tydligen under båtar också. Räven kanske tyckte det kunde bli en bra lya så småningom.

    SvaraRadera