söndag 9 januari 2011

****SÖNDAG****

Ewan klarjobbad.
När jag vaknade,bestämde jag mig för att vara en trevlig hustru.
Tänkte följa med "Sjömannen" ut till hamnen en sväg.
Detta medan han skulle varmköra motorn på Bogserbåten.
Sagt och gjort.
In med "Fyrbeningar" och bollar i bilen.
Vindstilla,halvdisigt väder.
Blixtrande halt,på urusla vägar.
Av mina tre "Fyrbeningar",finns bara en,"Gammelhunden",som älskar att rulla och vältra sig i all möjlig skit.
Hon lyckas alltid hitta,allsköns,stinkande lämningar.
Idag lyckades hon med konststycket,att hitta en hög med mänsklig dynga.....ve och fasa!!!!!
När hon dök upp,hade Vit Hund,plötsligt blivit Brun Hund......vi ska inte tala om stanken!!!!!
Hur skulle vi lyckas med konststycket och transporten hem,av denna illastinkande varelse?
Lösningen: Hund invirad i jacka!
Ewans jacka!
Hårt invirad och Ewans järngrepp!
Trodde jag skulle spy......

Badkar och skrubbning av hund.
En oförstående hund????
Hon gillade givetvis doften.
Dum Matte som tvättade bort!



Arg Matte,hotar Hund: Du får stanna inne,resten av ditt liv!!!!!

2 kommentarer:

  1. Ni ser ut att ha det härligt trots is o illaluktande hund...KRAM

    SvaraRadera
  2. Fy sjutton. Det är i sådan ögonblick man skulle sälja hunden rätt billigt och ....blir din jacka sig någonsin lik igen?

    SvaraRadera