tisdag 4 januari 2011

*****EWAN STÄDAR BLOGGEN*****

Bort med Julen.
In med lite Vårblomster.
Detta trots att vintern fortfarande har ett järngrepp,över Lunnatorpet.
Har också hört,att mer snö,är på ingång.
Imorgon,åker julgardiner och annat julpynt ner.


Har inte gjort så många knop.
Ewan har varit krasslig.
Har sen några år tillbaka,problem med mina njurar.
I söndags natt,när jag var på jobbet,blev jag sjuk.
Hade så ont,så jag knappt kunde gå upprätt.
Vad att göra?
Jag jobbar ju ensam och inte lätt att ringa in någon,mitt i natten.
Jag bet ihop och kämpade mig igenom natten ändå.
Lite medicinering,varm "vetekudde" på magen och några timmars sömn,när jag kom hem.
Kände mig bättre,om än lite matt.
Idag känner jag mig betydligt bättre.
Har varit inne i stan en sväng och visat upp min bil,på Bil skade Center.
Visade sig att skadorna på bilen,efter Rådjurs krocken,var mer än jag trodde.
Framskärmen skev,även sprickor i den.
Repor,ett dimljus som satt löst,en lucka till spoilers fattades,plus lite annat.
Får vänta ett tag innan det blir fixat,över 50 bilar i kö,innan mig.
Ingen fara,för bilen går ju att köra ändå.
Annars har jag tagit det ganska lugnt.
Läst.
Stickar dock kläder till barnbarnets docka.

Avslutningsvis har jag tagit en lång kvällspromenad.
Härligt och så sover man bättre......tror jag......

3 kommentarer:

  1. Tjusiga prickar du har skaffat dig, Ewan. Zazzan likes it.... a lot!

    SvaraRadera
  2. Snyggt och vårligt och hoppfullt ... verkligen. God fortsättning förresten! Vi har också en krockskadad ny bil ... vi hade bara haft den i fjorton dagar när en gubbe körde rakt in i den. Han kom från höger ... och det var hans "fel" ... men vad hjälper det. Vi kan i alla fall köra den tur-och retur Österrike innan vi kan lämna in den på reparation. Framdörren går knappt att stänga.
    Har du kronisk njursjukdom ... var rädd om dig!!! Det måste kännas för dj-kligt att vara ensam på jobbet och ha så ont.

    Kramar

    SvaraRadera
  3. Vårlikt och får en att längta. Våren känns så långt borta just nu men snart har vi genomlevt halva januari i alla fall. Hoppas att du mår bättre. Kram

    SvaraRadera