onsdag 19 januari 2011

***HÅLL I GÅNG***

Utomhus - töväder och en gnutta sol.
Ödledammen,nere i kohagen,kryper allt närmre huset.
Inomhus,behöver inte Ewan gå sysslolös.
Ack,nej.......stopp i avloppet,i köket.
Vattnet stiger i hoarna och när jag väl får vattnet att sjunka undan.....tja,då stiger det upp,inne i diskmaskinen.
Rundgång i systemet och Ewan sliter sitt hår!
Trots rörmokeri,så har Ewan hunnit med att baka en tårta,som ska förtäras på Lördag,när Sonen ska fira sin Födelsedag.

På gräsmattan bakom huset har Mikkel Räv,satt sina spår.
Tar sina lovar runt huset.
Talar om att han finns,men kanske inte alltid syns......

1 kommentar:

  1. Jag kommer inte ihåg om jag berättat om ett möte jag haft med en rävunge, för ett antal år sen. Jag fick syn på en liten rävunge på tomten, så jag gick ut på veranden för att se den bättre. Den var i storlek som en katt ungefär. Jag var ungefär 15 meter ifrån den, och beslöt mig för att testa hur nära jag kunde komma, innan den stack.

    Rävungen tittade på mig och för varje gång den tittade åt ett annat håll, tog jag ett steg framåt mot den. Så där höll vi på tills jag var bara några få meter från den. Då promenerade den sakta iväg upp i skogen. Den förstod nog inte vad jag var för nåt. Den var otroligt fin, som en liten hundvalp. En spets :)

    Trevligt med djur så nära inpå. Jag testade samma sak med en grävling. När jag var 2 meter ifrån den och den fortfarande stod kvar med nosen i backen, tänkte jag att den är nog både blind och döv. Så jag skrapade lite med foten i gräsmattan, då blev det fart på den. Man kan inte tro att grävlingar är så snabba.

    SvaraRadera