onsdag 5 januari 2011

****SPEGEL,SPEGEL,PÅ VÄGGEN DÄR......****

I samband med den STORA renorveringen,av vårt badrum i våras.
Inhandlades en stor oval spegel på IKEA.
Placerades på en av kortväggarna.
Snyggt och elegant.
MEN!!!!!!!
Varje gång man kliver ur duschen,i all sin nakenhet,så är det första som faller i blickfånget.
Den egna avklädda kroppen,i en STOR vacker spegel!
Kunde förstås varit en vacker syn.
När Ewan kliver ur duschen.......ingen vacker syn.
55 år.
5 graviditeter osv.osv.

Spegeln har fått mig att upptäcka.
Ewans kropp,börjar allt mer påminna om min mormor Esters kropp.
Lite kusligt,men inte alls konstigt.
Hennes gener,spökar i Ewan,mormors ben och armar.
Spår ifrån farmor Linnea,hittar man i Ewans ansikte.
Allt tydligare,ju äldre jag blir.

Spegeln lär väl sitta på väggen flera år framåt.
Jag får lära mig att leva med den.
Annat alternativ : Vända rumpan till,när jag kliver ur duschen!

Trettondag Afton.
Ewan o "Sjömannen" har varit i stan och handlat till "Svärmodern".
Därefter en fika o Fastlagsbulle,när vi levererade varorna till henne.
Jag känner mig lite bättre idag,men inte helt OK.

Orkade i allafall med en lååååång kvällspromenad,för en stund sedan.
"Sjömannen" sussar som vanligt i sin säng.
Ewan och "Fyrbeningarna" sitter här och bloggar.
Natten som gick kunde jag inte somna.
Vred och vände mig i sängen.
Somnade fram på morgonen.
Vaknade av konstiga drömmar.
Drömde om tiden innan jag träffade "Sjömannen".
Jag flyttade tillbaka till min gamla lägenhet.
I lägenheten fanns människor jag känner,men som är döda.
Vaknade av att jag var jätteledsen och hade en konstig känsla i kroppen.....lite kusligt......

Hoppas på bättre tur med sömnen i natt.

Ciao!
Ewan

2 kommentarer:

  1. Ohoj Ewan...Nu är jag nyfiken på om du sett mickel räv, rådjuren och kanske herr älg på sista tiden.

    SvaraRadera
  2. Ja du. Att ha stor spegel i badrummet är ju nästan mer an man kan klara av. Det kanske känns bra att vända rumpan till. Jag ser bara mitt skrynkliga ansikte när jag duschat och de stora speglar undviker man numera.Jag har också haft en underlig natt med konstiga drömmar.
    Nu är det snöstorm och snöskottningen har tagit några timmar så inatt lär jag sova gott.

    SvaraRadera