onsdag 12 januari 2011

****TIMID OCH SNÄLL IGEN......*****

Tja.....idag är Ewan ganska lugn.
Aningen avslagen efter jobbnatten.
Trösterikt att veta,två nätter kvar.
Ingen fara.....nätterna går fort och jag trivs med mitt jobb.
Det som oroar mig mest,är att ta mig helskinnad dit och hem.
Får bli en "Bara vara Dag" idag.
Knallar omkring i mysdressen,raggsockor och håret på ända.
Hur vackert som helst.
Ingen ser mig ändå.
Längsta promenaden idag,blev vedboden och vittja brevlådan,där månadens första räkningar börjat dimpa ner.

Ruggit och kallt i huset,när jag vaknade.
Eld i spisen.
Fick tag i "surved"....hm......men nu verkar det som om det tagit fyr och en behaglig värme sprider sig.
Sitter framför brasan.
Mätt och belåten.
Har precis stekt och ätit,egenhändigt fångad fisk,som Ewan pilkat upp utanför Rönneskärsfyren,för ett tag sedan.
Detta var önskemål ifrån sonen.
Stekt torskfile´,är bland det bästa han vet och Ewan håller med.

Denna Onsdag får gå i lugnets tecken.
Tror minsann,jag ska glida ner isängen.
Ta Ranelid med mig och läsa en stund........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar