måndag 17 januari 2011

****SJÖMANNEN FOR TILL TYSKLAND****

.........jobb på en plattform,utanför Rostock.
Hur länge,är osäkert.
Här hemma har varit födelsedagar.
Sjömannen o Philip,fyllde i fredags.
Firade med Sjömannens Son och "Svärmodern" (min Svärmoder).
På lördag firar vi med min Familj.
Ewan har tagit en "Bara Vara Dag" igen.
Bara gjort saker som jag velat.
Jag har bakat sk. "Nyttobullar".
Innehållande,solrosfrån,krossade linfrön,hackade aprikoser,honung.

Har inget recept,ihopslängda på "en höft".......goda blev dom i allafall.

Jag har stickat,läst och lapat kaffe,mellan varven.
"Gammel hunden" Ripley,tycker att Ewan har varit urtrist,denna dag.

Ute har varit töväder.
5 plusgrader.
När jag var uppe vid brevlådan,sjöng fåglarna uppe i skogen.
Ödledammen,nere i kohagen,svämmar över och har börjat närma sig gräsmattan.
Nere i källaren,början man se antydan till vattenansamling,på golvet........
Lååååååångt därborta,kan man kanske ändå ana,att våren snart är i antågande......fast än är det ett par månader dit......

2 kommentarer:

  1. Sjömannen verkar vara en riktig äventyrare! Fast det är nog bra betalt kan jag tänka mig.

    SvaraRadera
  2. Jaha du. Så är han borta igen gubben din. Och där står du med snön veden och en massa anhöriga att ta hand om. Tur att han har dig. Hoppas han uppskattar ditt värde.

    SvaraRadera