lördag 1 januari 2011

*** 2011***

Så har man börjat knapra på det nya året.........
Vad kommer detta året,att bjuda Ewan på?
Har Ewan avlagt nyårslöften?
Nääe......
Ewan röker inte.
Dricker inte.
Äter inte godis.
Låter som en riktigt trist person........nu blir jag lite rädd.....ah,näe.....jag är en glad person,med mycket humor,lättsam och oftast en snäll person.
Har barnasinnet kvar och har lätt till skratt.
Nu låter jag som en kontakt annons....fniss.....
Tror nog,att jag duger som jag är.

Enda önskningen jag har av året,är att jag ska ta mig i kragen och läsa högen av böcker,som jag samlat på mig under 2010.
Allt ifrån deckare till självbiografier.
Jag älskar böcker.
Blir lyrisk,när jag kommer hem till någon och hittar en bokhylla,full med intressant läsning.
Var faktiskt min Pappa,som tog mig med in i bokens värld.
Han läste mycket och en gång i veckan,tog han mig in till Biblioteket,för att låna.
Kommer ihåg,att den första författaren som fångade mitt intresse,var Fritiof Nilsson "Piraten" och hans historier,ifrån Österlen i Skåne.

Klockan har hunnit bli 22:48,denna Nyårsdag.
Dax att "kissa" hundarna.
Glida ner i sängen,bredvid "Sjömannen",som redan sussar gott och har gjort så i 2 timmar.
Inga uppesittarkvällar i hans liv inte!

Han tyckte vi kunde fara till stan imorgon bittida och tvätta våra bilar,på en biltvätt.
Huvale,vilken dålig ide!!!!
Ewan ska jobba imorgon natt.
Kan tänka att dörrarna fryser igen.
Vilket leder till,att en trött Ewan,inte kommer in i sin bil.
Bäst att försöka få "Sjömannen" på andra tankar!

Ciao!
Natti o Suss Gott!
Ewan












1 kommentar:

  1. Att fara och tvätta bilar lät då inte som något festligt firande. Nej, säg åt honom att bjuda ut dig på en god och fin middag och överösa dig med röda rosor. Det är du verkligen värd som skottar och eldar och sköter om svärmor. Biltvätt bläääää

    SvaraRadera