tisdag 2 november 2010

*****WHAT´S UP???????******

.............frusen och halvruggig,efter jobbnatten,gled jag ner i min säng.
Tjockt täcke och tre värmande hundar.
Det tog inte många minuter,förrän den efterlängtade sömnen infann sig............
Efter ett par timmar vaknade jag av att det var oro i lägret.
Ett fasansfullt oväsen och tjattrande.
Fåglat som hoppade runt,på hustaket.
Oväsendet eskalerade och till slut kunde jag inte bärga mig.
Sömndrucken,snubblade jag upp,för att ta reda på vad som hände.
Döm om min förvåning.
Utanför mitt sovrumsfönster pågick ett fullt krig.
Ett gäng ilskna Nötskrikor,därtill några kraxande irriterade Skator och orsaken till det hela:En cirkulerande Sparvhök!
Oväsendet höll i sig en stund.
Till slut gav Nötskrikorna upp och hela flocken drog till skogs.
Därmed var Ewans sömn totalhavererad.
Bara att bita ihop,stiga upp och inmundiga,kaffe och macka.
Så är det att bo på landet.
I kohagen utanför mitt sovrumsfönster,finns inte bara kossor.
Hagen gästspelas ofta av både Älgar,Rådjur,Rävar,Grävlingar,Mårdar,Illrar,Kaniner och Harar.
Vildsvin ska det också finnas,men jag ännu inte stött på dessa gynnare,men jag har sett,hur deras framfart,har ställt till och raserat trädgårdar i närheten.....ser fruktansvärt ut.
Bevare mig från dessa odjur.
Tomten är på 4000 kvm.....fniss.....att få den jordvält,hade inte varit nådigt!
Hemska tanke!

Eftermiddag i Lunnatorpet.
Middagsdax.
På menyn: Stek,Potatis och Gräddsås.
Smarrigt värre!

Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar