måndag 15 november 2010

******TRÖTT,UPPGIVEN*******

Jag är 55 år.
Har jobbat i över 36 år.
För 1 månad sedan,la jag in om semester,hos våran enhetschef.
Jag fick ingen semester!
Finns inga vikarier!
Chefen bryr sig inte!
Tänker bara på lagar och paragrafer.
Hon är ny.
Har aldrig jobbat som Chef.
Ville prova några år,innan hon går i pension,om 3 år.
Hon är osäker och omänsklig!
(Gud förlåte mig)
Under all min tid,inom vården,har jag ALDRIG blivit nekad Semester!
OTROLIGT!!!!!

Så Ewan känner sig lite uppgiven.
Sitter nu på jobbet,när jag istället skulle haft semester..........
Dålig budget i Kommunen och inte råd med vikarier.
Jo,vi har några vikarier,men dom är uppbokade hela tiden.
Dom är ju människor och behöver ju också vara lediga.

Skit samma.
Hade jag varit yngre,skulle jag sadlat om och skaffat mig en annan utbildning.
Nog om detta.
Dagens olycksämne:
1. Käre Maken,som vanligt på jobb,kör bogserbåt i Hälsingborg.
2.Vatten läcka i vårat nyrenoverade badrum....faen,faen,faen......
3.Vattnet droppar genom taket,ner i hallen...........
4.Har inte informerat Mannen ännu,får ta det imorgon....han kommer att bli galen......
5.Galen blir Ewan,när allt måste hända,lagom tajmat,när Mannen befinner sig till sjöss!
WHY,WHY,WHY????????
Tar det aldrig slut?
Förra veckan hade jag ju översvämning i källaren.....avloppsvatten.......
Livet hade kanske varit lugnare i en lägenhet.
Fast i en lägenhet,får man inte besök av 4 stycken Älgar.
I söndags eftermiddag,hade jag 4 älgar på gräsmattan bakom huset.
Dom stod där en bra stund och blängde,innan dom satte iväg,neråt sjön.
STOOOOORA är dom!

Nu är klockan 01:46 och dax för en runda i huset och kolla,så alla sover och har det bra.

Ciao!
Ewan

1 kommentar:

  1. Det kommer perioder i alla människors liv, då allt verkar vara bara för att jävlas. Men som tur är brukar det vända lika snabbt. Det beror nog på hur man mår för övrigt också. Synd att du har en chef, som inte vågar ta självständiga beslut, utan måste stödja sig på paragrafer.

    Kul med älgar på tomten. Jag har också älgar på tomten ibland. En gång när det stod en älgko strax utanför tomtgränsen, tänkte jag testa hur nära jag kunde komma, utan att den blev rädd och älgade iväg. Nu blev det dock inte som jag tänkt mig. När jag var ungefär 5 meter från älgkon, lade hon öronen platt efter halsen. Och eftersom jag kan "älgspråket" blev det i stället undertecknad som älgade iväg. (fort som fan).

    Conny

    SvaraRadera