fredag 26 november 2010

******SICKEN VECKA*******

Ewan här.
Jag har inte försvunnit....bara nästan.....
Veckan började bra.
Modemet gav upp och pajjade helt.
Ewan desperat(ja,det är sant,gamla människan och beroende av en förbannad dator).
Kontaktar Telia,som skickar ett nytt modem....vänta,vänta......Ewan otålig!
Som grädde på moset: SNÖN VRÄKER NER,ÖVER LUNNATORPET!
Som vanligt,Ewan ensam hemma.
Bara till att spotta i nävarna.
På med vinter overallen.
Leta fram snöskopan och sen skotta utav bara faen.
Gårdsplanen måste hållas fri från snö,annars kommer jag inte ut med bilen.
Snö = Ewan arg,vansinnig och förbannad.
Mossa hann jag aldrig plocka,innan ovädret kom.
Medan jag skottade,dök "Mikkel Räv" upp i ögonvrån.
Smög sakta förbi,nere i kohagen.
Stor,tjock vinterpäls,verkligen en vacker räv.

I dag,fredag,på eftermiddagen,dök mitt modem upp.
Gissa om jag fick det till att fungera?
Nix,så lätt ska det inte vara.
Får ta tag i det imorgon.
Jobbnätter som gäller nu.
Sitter på jobbet just nu.
Därav mitt bloggande.
Ewan jobbar helgen och går av passet på måndag.

En sak har jag konstaterat.
Ingen dator och Ewan har helt plötsligt,fått en massa uträttat!
Allt ifrån bullbak,handlat några julklappar,fixat hemma,till att servat min Svärmoder,som kommit hem efter sjukhusvistelsen....jomen,jag är riktigt nöjd,med mig själv!

"Sjömannen" mötte jag i dörren,han kom hem,när jag for till jobbet.
Han är ledig 3 dagar och jag jobbar 3 nätter och sover på dagarna,som sagt: Inget slitage på äktenskapet,där inte!

Detta var ett litet livstecken ifrån Ewan.
Natt o Suss Gott!

1 kommentar:

  1. "Jag är ute när gubben min är inne ... " Ja, så kan det vara (och var för mig nästan hela 90-talet) och det ääär jobbigt att vara "gubbe" också, skotta den där snön (men bli nu inte så arg att du "tuppar av").

    Ha det så skönt du kan nu på jobbet och liiite hinner ni kanske träffas ändå när du sovit ut.

    Kramar!

    SvaraRadera