söndag 14 november 2010

******PYSSELKÄNSLA*******

............aningen jul längtan.
Hade gärna julpysslat lite,men för behärska mig.

Hittade en bild,på min barndoms Jul bonad.
Blir så där varm inombords,när jag ser den.
Varje jul,när jag var en liten flicka,satt den vid vårat köksbord.
När Mamma satte upp den,visste man att Julafton var nära.
Jag brukade sitta vid köksbordet.
Lutad,med ansiktet mot mina händer.
Liksom försvinna in i bilden.
Känna doften från stallet,halm och hö..........drömma mig bort........

1 kommentar:

  1. Morrn på dig.
    Ja visst är dessa gamla pappersbonader så där barndomsjul Man har sina minnen till dem. Jag har en med tomtar som åker skridskor på en sjö också som ger mig julvibbar. Jag var och plockade lav i skogen till Julljusstaken alla fall den skall ligga och torka nu så jag kan sätta i den i krukorna och stakarna så skall det vara lite lingonris i laven med men den har jag inte plockat ännu. Får dröja lite till. Ha en bra en måndag

    SvaraRadera