tisdag 9 november 2010

*****UTOMJORDING VIRUS*****

Vad Ewan trodde var en vanlig förkylning.............
Visade sig snabbt vara något helt annat.
Visserligen rann näsan och halsen sved.
Ovanpå detta bjöds jag på feberfrossa,yrsel,kräkningar och som om nu inte detta skulle vara nog,Migrän som ett brev på posten.
Av gårdagen Måndag,minns jag inte så mycket,sov,sov,sov och spydde lite emellanåt.
Så ynklig man kan bli!
Alldeles ensam hemma,ingen att gråta en skvätt för..........jo,hundarna förstås.
Dom kände att Ewan var sjuk och tryckte snällt och värmande,mot min sjuka kropp.
Idag har jag varit uppe i omgångar.
På stapplande ben,har jag lyckats duscha och tvätta håret.
Bara det får en att må bättre.
Sitter här och värmer mig framför brasan,som till sist lyckades ta fyr.
Samla kraft och mod och hoppas på att,imorgon känner jag mig bättre.

Ciao!

2 kommentarer:

  1. Men åhh stackars dig hoppas det blev bättre nu .Jobbigt känna sig så där sjuk.

    SvaraRadera
  2. Stackars dig. Jag som låg så här i 10 dagar förstår precis hur ynklig du känner dig. Tur att hundarna värmer dig. Min katt gjorde detsamma när jag var sjuk men visst önskar man i såna stunder att man hade någon som tog hand om en och månade om en precis som det var när man var liten.

    SvaraRadera