söndag 21 november 2010

¤¤¤¤¤DÖMMA OCH PEKA UT¤¤¤¤¤

Min Mamma är nykter alkoholist,sen 4 år tillbaka.
Min Pappa är alkoholist.
Min Morbror (död)var alkoholist.
Min fd.Man (död)var alkoholist.
Min nuvarande Man,är nykter alkoholist och firade 9 år av nykterhet,den 18 november.
Mitt Bonusbarn,som är 23 år,har varit fri från alkohol och droger,i 3 år.
Varför rabblar jag nu detta?
Orsaken är: IDOL Jay,som gått ut i media om sina problem och ett återfall,under pågående IDOL!
Cirkulerar många inlägg i bloggar,på FACE BOOK och andra medier.
Tyckandet är olika,men Gamarna hugger värst.
Bort från IDOL.
Dålig förebild,för våra ungdomar osv.osv........
Jag ska inte bli tjatig.

Vill bara tillägga:Se om era egna hus först!!!!
Mitt sk."Hus" såg ni i inledningen av detta inlägg!
Inte FAEN,väljer jag bort dessa personer,för att dom har ett problem.
Ett problem,som dom dessutom delar med en stor del av Svea rikes befolkning.

Du är bra Jay!
Fortsätt med musiken!
Jag gillar dig!

Bilden ovan är min "Sjöman".
När jag träffade honom,talade han omgående om,att han var nykter alkoholist.
Skulle jag dömt honom och valt bort honom,aldrig gett honom en chans?

1 kommentar:

  1. Tjoflöjt! Har inte varit inne hos dig på ett tag. Du har sagt många vettiga saker (som vanligt) sen sist.

    Håller med, man är ingen sämre person för att man har problem med vad det vara månde. Och ja, man bör se om sitt eget hus först, innan man rackar ner på andra.

    Ha det bäst sjömanshustru!

    SvaraRadera