tisdag 16 november 2010

*****CONNY,MIN NYA BLOGG VÄN****

..........jovisst är det så!
Älgvarning på Ewans tomt och i Kohagen,som ligger bakom huset.
Allsköns blandning,av fyrbeningar.
Klättrar man upp i gryningen,så brukar man nästan alltid,antingen se den granna Räven,Rådjursmamman,med sitt lilla Kid,som hon gömt i hagen hela sommaren.
Mård,Iller,Hare,Rovfåglar m.m.......
Ser man inte dessa,så finns alltid Kossor o Kalvar,att titta på.
Kohagen är skyddad av Läns styrelsen.
Varje år blommar där fridlysta orkideer.....så vackra.
Där finns också en damm och i den finns den svarta fridlysta Vatten Salamandern.
Få vet om detta och det kanske bara vara bra.......en liten Hemlis bakom huset!

Glömde bort att nämna Ormarna.......hua.....mest snok,men en och annan Huggis.
Snoknäste finns det i våran husgrund.
Ewan har lurat ut,var dom går ut och in.
Vårat hus är ifrån början av 1800-talet,stengrund och idealiskt,för dessa gynnare.
Ewan är väl så där lagom förtjust,över dessa hyresgäster.....men,men.....så länge dom låter bli att ligga på min trapp(har hänt) så är det väl OK.

2 kommentarer:

  1. Hua, jag som har ormskräck skulle flytta om jag hade ormar så nära mig. Du är en modig kvinna En eloge till dig för ditt mod.

    SvaraRadera
  2. Du verkar bo i paradiset! Blir lite avundsjuk, men jag har naturen nära jag också, med skogen alldeles bakom huset. På tal om salamandrar, så har jag såna i min damm. Men de är bruna och rödaktiga på magen.
    Trevligt med djur och natur, och vill man ta en skogspromenad, är det bara att kliva ut genom dörren och fortsätta att gå. På baksidan av huset alltså. På framsidan är det en livligt trafikerad väg, och det är mindre bra. :-)

    SvaraRadera