måndag 22 november 2010

¤¤¤¤¤SEG SOM ETT TUGGUMMI¤¤¤¤¤¤

Måndag.
Tyst i Lunnatorpet.
"Sjömannen" for till Kalmar och 3 dagars utbildning,på Sjöfarts skolan.
Sonen och flickvän,for till skolan.
"Fyrbeningarna" snusar i varsin korg.
Utanför,STOOOORA tunga regndroppar.
Synd,för Ewan hade tänkt ta sig upp i skogen och plocka mossa.
I stället för vitmossa,hade jag tänkt använda vanlig grön mossa,till mina ljusarrangemang,denna julen.
Får bli en annan dag,när regnet är borta och orken är tillbaka.
Orken tappar man lätt,när man vittjat dagens skörd i brevlådan.
Jobba,jobba.......betala,betala.....
När man som bäst trodde,att man värjt undan dom tyngsta räkningarna......tja,då dyker det upp något nytt,som hjärnan försökt tränga bort.
Detta i form av försäkring,bilskatt.......tvi,tvi,tvi........
Tror faen ta mig,att i mitt nästa liv(om det finns något) ska jag bli hund.......ha en bra Husse eller Matte,som pröjsar för mitt uppehälle........

Nu har kaffet runnit ner i bryggaren.
Ska njuta en kopp........tja,det är nog rätt gott att vara Människa i alla fall........

4 kommentarer:

  1. Ja visst är det faaan vad räkningar det droppar in för jämnan. Jag vill nog bli katt i mitt nästa liv.
    Föresten tycker jag att grön mossa är finare för där finns det så många fina mossor att välja på.

    SvaraRadera
  2. hej Ewan, h,,ah ja du räkningar tror jag liksom fortplantar sig när de ligger ihop i samma brevlåda., Suck De tar liksom aldrig slut, Betale o betale sa Emils pappa det är det ende en får göre,,,sanna ord han sa.Men du undrar om du får tag i någon grön mossa nu för snön vräker ju ner : Du får sno dig ut i skogen då kanske ..

    SvaraRadera
  3. Och sällan eller aldrig ligger det nåt annat än räkningar och reklam i brevlådan. Tror jag ska ställa en återvinningscontainer bredvid postlådan, så kan ju brevbäraren lägga reklamen där, för där hamnar den ju i alla fall.

    SvaraRadera
  4. Hej Ewan hur går det på torpet har du blåst bort eller drunknat i snö Ush blev strömlös 4 ggr i morse så jag fick stänga ner allt har varit helt blind idag nästan man kan ju inte göra nåt utan datorn nästan. Löst korsord och läst samt grejat med ljusstakarna sen vart det stopp. Julmarknad i morgon om man tar sig dit för all snö! Ha en skön kväll

    SvaraRadera