onsdag 17 november 2010

¤¤¤¤¤¤¤TVÄRT EMOT¤¤¤¤¤¤¤¤

..............fastän,Ewan verkar ganska förståndig.
Så gör hon ofta tvärtemot,vad som skulle vara bäst för henne.
I stället för att ta hand om sig själv,så värnar hon hellre om andra i sin omgivning.
Efter 2 jobbnätter,är det enda rätta,att köra direkt hem och skutta rakt i bingen!!!!
Tillföra kroppen,den välbehövliga sömnen.
Att jobba nätter,är vetenskapligt konstaterat,ingen hälsosam syssla.
Kroppens maskineri är inställt på vila nattetid.
Punkt slut,inget annat!!!!
Har också hört att Nattarbetare,åldras i förtid.......woooops......too late,for Ewan,som har över 30 års nattarbete bakom sig........

Igår kväll,i ett svagt ögonblick,lovade jag sonen som hade sovmorgon idag,att köra honom till skolan.
Här ute på landet,går bussarna två gånger om dagen.
Börjar man 10:00,kan det vara lite trist att behöva ge sig iväg 07:00.
När jag ändå var i stan handlade jag.
Letade upp svärmodern,som lämnat sjukhuset(ny höftledsprotes)och hamnat på ett sjukhem,här i stan.
Leta upp sjukhemmet(jag har inte bott här så länge och känner inte till dom olika inrättningarna så bra).
Leta upp svärmodern.
Nyckel.
Ta mig till hennes lägenhet.
Lasta in rollator och andra hjälpmedel.Tillbaka till sjukhemmet och leverera.
Pust o stånk!
Gnäll o elände.
Ewan trött.
Farlig!
HEEEEEEMMA!
Kaffe och stora härliga Muffins,som jag bakade igår.....NICE!
Fixade middagsmaten.
Rastade hundar!
STUPADE I BINGEN!
Drömde om att det gick Giraffer,nere i kohagen......fniss.......kanske dax för Ewan att stanna upp lite,ge sig själv lite härlig Egentid.

Lite Egentid,tar jag redan imorgon.
Delar dagen med min Lilla Mamma.
Henne gillar jag,att vara med.
Positiv och glad liten människa.
Hon gör Ewan glad.
Stunderna med henne,värnar jag om.

Mörkret har nu lagt sig,över Lunnatorpet.
Regn och blåst,utanför mitt fönster.
Dax att göra eld i spisen och njuta lite av brasans värme.
Lite slötittande på TV,får det bli.
Läsa dom sista sidorna,i deckaren som jag håller på med.
Tyst i Torpet.
Så är livet som Sjömanshustru.

Ciao!
Ewan

1 kommentar:

  1. Hej Ewan på Lunnatorpet.
    Men så full rulle du har lite vila är verkligen behövligt efter nattjobb jag körde nattjobb i 4 år sen slutade jag vart för jobbigt.Men snällt av dig att hämta grejor åt din svärmor. Det behövs ju en del markservice när man är på lasarett. Lät skönt med knastig brasa det är så kallt idag blåser nordliga vindar så man fryser ute trots vinterjacka idag. Glöm inte vila dig bara nu då och ha det så bra.

    SvaraRadera