torsdag 18 november 2010

****EWANS TORSDAG******

Började i arla morgontimma.
En härlig kopp morgonkaffe,med tillhörande frukost.
Rastade "Fyrbeningar".
Begav mig därefter,dom 8 milen,ner till mina föräldrar.
Mamma skulle ha hjälp med veckohandling.
Föräldrarnas hus,ligger ett stenkast ifrån havet.
Havet var svart och oroligt idag.
Blåst och höga vågor.
Högvattnet stod en bra bit upp på land.
Båtarna i hamnen,låg och guppade högt upp mot kajkanten.
Ett femtiotal frusna Fiskmåsar,satt uppradade på hamnpiren.
Såg nästan ut som dom hade någon form av sammanträde, "Mås Konferense" kanske.........



I dag har jag sprungit på,en gammal skolkamrat,ifrån gymnasietiden...........så roligt!
Många år sedan sist.
Många goda och roliga minnen,har vi ihop.........synd att man inte träffas oftare.

Dax att göra lite kväll i Lunnatorpet.
Glida ner i TV fotöljen.
"Halv Åtta hos Mig"............
*******************************************************************
Blev ingen TV.......
Skulle släppa ut hundarna.
När jag öppna ytterdörren´springer 4 rådjur,över tomten och ut på vägen.
Ett av rådjuren springer rakt in i en bil!
Hör och häpna,BILEN STANNADE INTE!!!!
Rådjuret sprang in på tomten och ramlade intill Philips moped.
När jag närmade mig,reste det sig och vinglade ut i kohagen.
Därute är kolmörkt.
Så hur skadat det är,fick jag inte veta........usch,lite obehagligt.......

2 kommentarer:

  1. Jag tror att många inte stannar därför att de tycker det är obehagligt, och inte kan avliva ett djur. Men man är skyldig att rapportera en viltolycka, och att märka ut platsen.

    SvaraRadera
  2. Kanske är så.
    Ewan har i allafall rapporterat till polisen.

    SvaraRadera