måndag 21 mars 2011

*****YNGSJÖ*****

.........i Skåne.
Ny soffa till Ewan.
Tja,kanske inte helt ny,men i allafall sk. "nyskick".
Har letat efter en Ektorp IKEA soffa och så hittade jag en på BLOCKET!
Knappt ett år gammal.
En oanvänd extra klädsel till + en fotpall.
Allt för 1.900:-
Räknade ut,att på IKEA skulle allt kosta ca 5.500:-
Vilket klipp!!!!
Soffan ser oanvänd ut.


Ewan nöjd!
Så ock Gammelhunden!

Visst det var en bit att köra till Yngsjö.
Fick hjälp av Son Elias och Zvärungen Zandrah.
Blev en liten trevlig utflykt.

Härligt väder bjöd helgen på.
Sjömannen dök upp,sent i fredagskväll och reste igen,igår söndag.
Han har vimsat kring,som vanligt och hunnit med en del.
Tex.så är björkarna han fällde för ett tag sedan,uppsågade och klara för klyvning.

GRATTIS Ewan,nu kan du elda som faen,nästa vinter också!!!!!

Dessa små solar,hittade jag bakom husknuten.


Tog en sväng om Oxlaby,häromdagen.
Jag vet en plats,där Tranorna brukar hålla till,men såg inga.
Däremot var åkrarna översållade med Gäss.
Gäss,Gäss......så långt ögat kunde nå......

Nu har Ewan bloggat klart.
Druckit mitt eftermiddagskaffe.
Även Gammelhunden,har fått sin Kaffedos!
Hon är galen i kaffe,gnyr och gnäller och ger sig inte,förrän hon fått en skvätt!

"TOK JYCKE"

Kanske ska Ewan "powernappa" lite på nya soffan.
Känner mig aningen dryg.
Har jobbat i natt och har en jobbnatt kvar.

Ciao!


2 kommentarer:

  1. Vad fint det blev!
    Tack förresten för räddningen på Ekohallen. Jag har precis fört över pengar till dig, så dom borde finnas på ditt konto imorgon. :-)
    Kram Zvärungen

    SvaraRadera
  2. Vi har konstiga djur du och jag. Du en som dricker kaffe och jag en katt som dricker pripps blå lättöl

    SvaraRadera