tisdag 1 mars 2011

******BESVIKEN********

.........på mig själv.
Plus,hade inte Chefen varit sjuk idag,som resulterade  i ett inställt möte.
Så hade eländet aldrig hänt.
Då hade Ewan suttit i tryggt förvar,inom fyra väggar,på sin arbetsplats.
När jag nu blev ledig istället.
Valde jag att köra ner till Karlshamn.
Hämta Philips dator,som varit på justering hos 3:an(sonen Elias).
På en lite mindre väg,i staden,missade Ewan en 30 skylt.
Upptäckte detta försent.
Polisen stod och viftade med sin fartkamera.......shiiiiiiiiiit!!!!!!!!
Körkort.
Blåsa.
Höll på att mista mitt körkort!
Körde 48 km/tim,på 30 sträckan......oförlåtligt!
Böter!!!!!
2.800:- som ska vara betalt inom en månad.
ÖDET?????
För hade nu inte den Förbannade Chefen varit sjuk.........
Näsbränna,för Ewan.
Ewan som kört prickfritt,sen den dagen jag fick körkortet,i min ficka!

2 kommentarer:

  1. Skicka böteslappen till chefen, man kan ju inte gå och bli sjuk hursomhelst! Det borde ju chefen förstå.

    SvaraRadera
  2. Nu blir jag riktigt förbannad å dina vägar. Vet att du är precis som jag, kör försiktigt och inte alls för fort men det är väl typiskt. Det är precis på såna ställen man kan misslyckas och köra för fort fast man inte vet om det.
    Här kör timmerbilarna som galningar genom byn och dom flesta karlar kör alldeles för fort och så ska en sån som du åka fast. Faaaan faaan. Förstår att du känner dig låg. Mycket pengar också som du kunnat använda till något roligare. Stackars dig

    SvaraRadera