torsdag 10 mars 2011

****RUGGIGT VÄRRE****


Därför fixar jag en egen sol,till dagens blogginlägg.
Kan man behöva,när stormen ryter och sliter i husknutarna.
Ser just på Tv,att vädret bjuder den norra delen av landet på snö och åter snö.......du finns i mina tankar Anita.

Idag har Ewan varit en sväng till Karlshamn.
Kollat in lite fröer,till sommarens odlingar.
Har inte odlat på några år.
Detta pga "Turbo-Thea",min jordfräsande "Fyrbening",som inte lämnat något ogjort,rivit runt och raserat mina odlingar.
Nu tycks hon ha vuxit ifrån denna olat och Ewan tänker göra ett odlingsförsök och hoppas på tur.

Odlingen kommer inte att bli så avancerad.
Några roliga tomatsorter.
Lite sockerärtor.
Några sorters blommor.
Har hittat frön till Klockranka.
Hade en sån planta när jag bodde i mitt radhus.
Den växte så det knakade.Bredde ut sig över en hel gavelvägg,upp på taket.
 Blommar med stora vackra klockor.

När Svärdottern Zandrah,var här i lördags,pratade vi om Ängla trumpeter.
Blev lite sugen,på att skaffa någon sådan också.
Har haft en Ängla Trumpet för många år sedan.
Fick den av en gammal Dam,jag bodde granne med,men hade ingen tur med den.
Värt att göra ett nytt försök.

Nix,nu ska Ewan glida ner under täcket.
Jobbhelg framför mig.

Ciao o Natti!
Ewan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar