tisdag 22 mars 2011

***SOLEN***

........sken så härligt.
In genom Ewans ytterdörr.


Precis utanför,under mitt köksfönster,var det helt stilla och lä.
Termometern i fönstret,pekade på 18 grader,men som sagt,det var mitt i solen.

Conny!
Mitt säkraste Vårtecken,dök i dag upp i min källare.
Yrvaken och lite slö.





Första Ödlan har vaknat!
Kommer att åtföljas,av en strid ström Ödlor,dom närmsta veckorna.
På väg ner i Kohagen och dammen.
Visst är dom fina?

Ewan har varit ganska avslagen och trött idag.
Sviter efter jobbnätterna.
Målat lite.
Rastat hundar(såg då att Rådjuren,hade bajsat vid min Forsythia,vilket var mycket intressant,för Hundnäsor)

Bakat Pizza till middag.


Anita,läste i din blogg,att du ska fara till Gotland i sommar.
Lite "avis" blir jag.
Jag var ju där en vecka,för 2 år sedan.
Vackert..........som i en annan värld,när man spankulerar omkring i Visby.
Jag lovar dej,att du kommer att ta hela Gotland till ditt hjärta.
Ewan kan helt klart,tänka sig,att bosätta sig där,men det är och lär nog så förbli,en dröm.

3 kommentarer:

  1. Ja, dom är fina, krokodilerna. Tänk att dom har valt din källare som vinteride. "Mina" ödlor övervintrar i dammen. Det är fina färgklickar i dammen på sommaren.

    SvaraRadera
  2. Jag TROR att dom övervintrar i dammen, eller också behöver dom luft ibland!?

    SvaraRadera
  3. Vilka söta ödlor eller är det dom som är salamandlar? Jäg är lite dåligt bevandrade i ödlornas värld.
    Det ska bli roligt att äntligen få komma till Gotland. Det har jag längtat till hela livet. Tack vare att min kompis PappersBeda hyr hus där i 3 veckor så har jag husrum och det går direktflyg från Sundsvall så det är lätt att komma dit.

    SvaraRadera