fredag 25 mars 2011

****KANSKE VAR DET SÅ,SJÖMANNEN TÄNKTE.......*****


......den dagen han friade till Ewan?????
Han behövde helt enkelt,en "Stöttepelare" till sitt hus och så bad han om Ewans hand.
Hoppades på ett ja och att hon skulle flytta in.
Ewan,är godsint och en vän varelse.
Tackade ja och hoppades att 8 år i ensamhet,skulle bli måååånga år i tvåsamhet.
Istället blev det ensamhet i tvåsamhet!

Det är så här.
När Ewan jobbat natt,blir hon extra känslig och irriterad.
Funderar över livet och vad som händer runt omkring mig.
Idag har jag varit lite halvilsken.
Fart omkring och donat och ställt.städat och plockat undan.
Imorgon fyller Sjömannens Son Jakob 20 år(inget ont om Jakob,det är en go och rar Bonusunge).
Jakob bor i egen lägenhet,men det bestämdes att vi skulle fira honom,i Lunnatorpet.

Lätt som en plätt för Sjömannen,som befunnit sig till havs och inte behövt lyfta ett finger.
Ewan fixar,plus att hon jobbar natt i helgen.....grrr.....
Mötte "Sjömannen" uppe på Motortrafikleden,när jag for till jobbet ikväll.
"Sjömannen"kom ifrån Malmö och var på väg hem.
Som sagt,inget slitage,i vårt förhållande precis....fniss.....men å andra sidan,är jag van att klara mig själv och så har jag Friheten,att kunna göra precis vad jag vill,om dagarna.
Nåväl,nu ska jag sluta spy galla,över min trots allt själv valda situation.
Jag befinner mig på jobbet och har precis stoppat sista vårdtagaren i sängen.
Det är lugnt och tyst i Huset.
Dax att sätta på en kopp kaffe.

Ser att termometern pekar på 2 minusgrader.
Är lite bekymrad.
Satte ut mina nyplanterade Pelargonior,på altanen idag.....hjäääälp!
Altanen är inglasad,men där kan bli ganska kallt ändå.
Antar att man är lite väl ivrig.
Trots att vi hade 17 grader varmt i Torsdags,så är det ju faktiskt fortfarande bara Mars månad!

1 kommentar:

  1. Ibland när jag hör hur du sliter med allt och alla blir jag riktigt förbannad och har god lust att sparka sjömannen i aslet riktigt hårt. Begriper inte karlhelvetet hur bra han har det som har dig.

    SvaraRadera