onsdag 30 mars 2011

¤¤¤¤¤DAX ATT PLOCKA FRAM MONARKEN¤¤¤¤¤

Ja,idag,hade Ewan lusten till en cykeltur.
Ut i garaget och damma av Monarken.
Hör och häpna.Sjömannen som dök upp i går kväll(detta p.g.a att han hade ett läkarbesök inbokat)......jo,han ville tydligen umgås,en stund,för han cyklade med Ewan.


Vi tog en sväng ner till Stenabyviken,som ligger en bit nedanför kohagen .
Sommartid,är det väldigt vackert där nere.
Skärgården ligger utanför.

Nu var det bara tyst,öde och kallt,därnere.



Husen står tomma.
Tyskar och andra sommargäster,som huserar där,några månader om året.
Sorgligt,på fina hus!

Jag gillar den här biten av vägen,ner till sjön.
Den påminner mig lite om "Bullerbyn".



Ewan har haft besök idag.
Två ungtjurar nere i hagen.


Dom gillade inte Ewan!
Dom stack,när dom upptäckte mig,uppe på balkongen!

Ewan har planterat lite idag.


Men bara LITE,för jorden tog slut!
Nu sitter jag här och väntar på att Lasagnen,ska bli klar i ugnen.
Doftar gott i Lunnatorpet!

Conny!
Bra ide,den där,att sälja Älgskiten till Tyskarna!
Jag skulle bli förmögen.
Skogen var full med skit.
Har vandrat där uppe,i många år,men aldrig sett så mycket skit!
Antar att det är dom 4 Älgarna,som brukar hälsa på,ute på min gräsmatta,som hållt till däruppe i Vinter.



4 kommentarer:

  1. Hej Evan Åh så härligt du har haft det idag Sällskap fick du med från Bullerbyn ner till sjön ser jag. Härligt med dessa stenmurar minner om svunna tider det.Om böjda ryggar och valkiga händer.Vad satte du för frö i dina krukade grejor då? Tur tjurarna gick åt andra hållet tror inte man vill ha dylika besök på farstubron precis skrattar.

    SvaraRadera
  2. När Ewan plockar fram Monarken då är det det definitiva vårtecknet. :)
    Här har det faktiskt snöat idag på eftermiddan, men på förmiddan sken solen så då passade jag på att klippa bort lite skott på ett äppelträd. Det ger enormt mycket äpplen, kan inte ta hand om allt så jag bjuder älgarna på äpplen varje höst. Älgarna behöver också en liten fylla en gång om året, så de står ut med tillvaron bland jägarna som helst vill ha dem på köksbordet. Fast älgstek är ju gott förstås...hmm.

    SvaraRadera
  3. Kul att få plocka fram cykeln. Jag gillar att cykla. Här får man nöja sig med att åka spark länge än

    SvaraRadera
  4. Hej Evan. Idag är det fredag slut på veckan igen. En ny månad med.April man får akta sig så man inte blir lurad idag,,Trevlig helg på dig.

    SvaraRadera