måndag 28 mars 2011

*****EWAN "KORKEKAR" IDAG******

.............vill helst vara ifred och precis bara "Korkeka"......ja,typ som Tjuren Ferdinand,satt under sin Ek och bara njöt.
Så ville jag,bara njuta av denna Måndag och bara göra som jag själv ville.
Tillbaka blick,på veckan som gick.
Söndag - Jobb.
Måndag - Jobb.
Tisdag - Hemma kl.07:30.Sova några timmar.Trött o frusen.
Onsdag - Köra ner till Karlshamn och "göra" stan,med dotter och dotterdotter.
Torsdag - Jobb.
Fredag -Jobb.
Lördag - Hemma 07:30.Sova en stund.Sen 20 - års fest.
Söndag - Fara dom 8 milen till mina Föräldrar,så att Mamma fick hjälp med handling.
Måndag - Idag och då kan det väl vara legalt,att få göra vad man vill och gå omkring med okammat hår,i lite halvtaskiga kläder och totalt strunta i omvärlden!

Ibland tycker jag,att jag bara far och kör omkring hela tiden.

........jag som inte gillar,att köra bil!

Det har varit en solig och skön dag idag.

Dessa skönheter hittade jag under Syrenbusken.

Ewan har tvättat bilen idag.

Trodde kanske att "Sjömannen" skulle göra Ewan denna tjänsten,som TACK för att jag fixade,hans Sons Födelsedag.......men icke!

Anita,du ska veta,att ibland är jag rätt trött och undrar vad jag håller på med?
Kanske hoppas jag,långt där inne,att "Sjömannen" ska ta sitt förnuft tillfånga och kanske se sig om efter ett jobb,på hemmaplan i stället.
Detta innan han själv "går i väggen".
Han for iväg igen,inatt kl.03:30.
Ewan undrar,hur länge han håller,för detta livet och farandet,hit och dit.........

Filifjonkan,såg att du hittat hit,till min blogg igen,va roligt!!!!

Nu ska Ewan göra eld i spisen,börjar bli lite ruggigt inomhus.

Ciao!

3 kommentarer:

  1. Att korkeka är inte det sämsta. Jaha du tvättade bilen idag, då får du räkna med slaskväder. Jag tvättade min igår och genast blev det snöstorm efter att ha varit solsken flera dar i sträck.
    Det där är en naturlag som jag upptäckt.
    Biltvätt h2o -°+ biltvätt= Slaskväder!

    SvaraRadera
  2. Hej igen Evan.
    en det är klart att du måste få ha en egen tidsdag.Verkar ju som du är rätt uppbokad så att säga! Tur du har körkort med,
    Härliga krokus du bjuder på färgen är svårslagbar. Biltvätt är ett jobb faktisk men jag är en fuskis Kör in i mackens maskintvätt här det går riktigt bra! Så sjömannen skall gå iland tycker du? Ja det blir väl dags det med skall du se.Hoppas det blir lite lugnare för dig nu den här veckan,

    SvaraRadera
  3. Nog har du fullt upp alltid och därför tycker jag att du verkligen ska vila när du kan. Snygg bil har du i alla fall med en härlig blåfärg. Jag gillar min mazda men den är grå. Fördelen är att skiten inte syns men i alla fall är det härligt med lite färg. Det finns så många grå bilar

    SvaraRadera