torsdag 3 mars 2011

*****ALLT SOM FINNS KVAR******



.........av snön,på Ewans JÄTTESTORA tomt.
Fåglarna kvittrar i solskenet.
Hackspetten,knackar som en galning,i den gamla eken.
Näbben borde vara uppsliten och faen vet om han inte ligger inom riskzonen,för nackspärr också........fniss.....

Ewan har jobbnatt framför sig.
Därför tagit det lite lugnt idag.
Enda avvikelsen ifrån torpet,var en sväng in till stan.
TAXI verksamhet.
Sonen hade sovmorgon.
I denna delen av Kommunen,går inte bussarna så ofta.
Ewan ville vara snäll och erbjöd skjuts.

Inomhus,har Ewan småpysslat.
Klippt ner mina Pelargonior.
Skotten finns nu på Intensiv vårds fönsterbrädet,i hopp om överlevnad och rotning.


Ewan är barnsligt förtjust i Pelargonior.
Synd att dom luktar så illa,om man råka röra vid dom.


1 kommentar:

  1. Sparken står på bara backen. Så underbart härligt. Här töar det och snön har dragit ihop sig någon cm men vad är det i meterhöga snön.
    Pelargoner är tacksamma, tåliga och blomvilliga och finns i många många fina sorter. Ett tag tyckte jag att det var tantblommor men nu har jag ångrat mig. Dom är inne så jag har precis satt mina skott i jord.

    SvaraRadera