fredag 11 mars 2011

*****STORMEN HAR BEDARRAT*****

A Big Sun!
Livet känns behagligt,att leva igen.
Har varit ute en bra stund och tankat kroppen full med ljus och energi.
Nere i ett hörn av våran tomt,står "Lillbåten" och sover sin vintersömn.........

Veckorna går fort.
Snart dax för sjösättning.
Vänta på härliga dagar.
Tuffa runt,i skärgården.
Fika på en ö.
Njuta.............
Bara vetskapen om alla Ormarna,som stör min Drömbild........

Som jag har berättat,så har Lunnatorpet,en gång i början av 1800-talet,fungerat som ett Potatismagasin.
Här finns lämningarna.
Något man inte funderar över,för vi är sällan på den sidan,av huset.

Ett stycke Historia!
Runt husknuten,sträcker sig,den eländigt STORA tomten och gräsmattan.
Där har Ewan frustat och stånkat,ett antal gånger,för att få gräset klippt.
Dom gångerna,har jag önskat,att det fanns Grön Asfalt......
Kohagen,vaknar snart till liv!

Det startar med ett hav,av Gula Påskliljor.
Avlöses,med ett hav av Pingstliljor.
Därefter blommar dom fridlysta Orkideérna.
Kommer inte ihåg namnet,tror det var någon form av nycklar.......
Händer mycket,i den där Kohagen.
På bilden ser man Ödledammen.
Där Vatten Salamandrarna,håller till.
Även dom fridlysta.
Allmänheten vet inte att dom finns där.
Ewans hemlighet!

Det finns gott om Rovfåglar i hagen.
Såg häromdagen,att Ormvråken,hittat en Partner.
Dom susade förbi,över Björktopparna.
Saven stiger och Kärleken blomstrar,i Ewans Hage!

Glad blev jag!
Kände att jag måste vara lite kreativ.
Ibland vet man inte vad man har i sina gömmor.Jag hittade ett helt gäng Pinnstolar,i förrådet,under huset!
YEEES! Här ska målas!
Blir till att inhandla färg,nästa vecka!

TREVLIG FREDAG!

önskar 
Ewan och "FYRBENINGAR"
i Lunnatorpet!

3 kommentarer:

  1. Lillbåten kallar du den. Stor skulle jag kalla den som bara har en liten roddbåt.
    Din hage är ju helt underbar. Jag har ju sett alla vackra blommor som du visat därifrån men som du säger. Även i paradiset finns det ormar och fy sjutton säger jag. Det är ett av det bästa med den här kalla platsen. Det finns inga ormar. Hurra

    SvaraRadera
  2. Ormar är bra! Lunnatorpet verkar vara rena paradiset, blir lite avundsjuk när jag ser bilderna. Ni investerar väl i en åkgräsklippare i år!? Då slipper du stånka (när du klipper gräs).

    SvaraRadera
  3. Åh vilka härliga bilder av en härlig plats på jorden ... (även om det är stånkigt att klippa den stora gräsmattan)

    Kram!

    SvaraRadera