tisdag 8 mars 2011

****PUH.....****

Ewan,på banan igen.
"Migrän Odjuret" håller på att klättra ner och bort från Ewans huvud.

Ett plus,är också.
Branden är släkt och husen står kvar.
Dagen bjuder på en STOR strålande Sol......men ack,så iskalla vindar och snålblåst!

Nere i Kohagen,inne i gransnåret,har Fasan Tuppen hållt oväsen,hela förmiddagen.
Oväsen,är kanske inte riktigt rättvist.
Kan tänka mig,att lusten och hopp om att finna det rätta Fjäderfruntimret,driver honom,till all "olåten".......
Ewan försökte fånga honom på bild,men han var svårflörtad......fel Fruntimmer.....typ!
Lånar därför en bild ifrån Wikipedia.

Granna fåglar att titta på.
Goda att förtära.
Fast det var många år sedan sist.
När jag var barn,stod ofta Fasan,på Söndags Menyn.


Nu är det dax för 11-kaffet,i Lunnatorpet.
Dagens höjdpunkt!
Kaffet smakar som godast,klockan 11,på förmiddagen......tycker Ewan!

3 kommentarer:

  1. Fasen va fansantuppar är granna! De där hönorna kan ju vara svåra att övertyga, så det behövs fina fjädrar för att få dem på ry..Få dem att välja just mig, menar jag.
    För många år sen promenerade det en fasantupp över min tomt, sen dess har jag inte sett nån här, men jag vet att det finns fasaner ungefär en mil härifrån.

    SvaraRadera
  2. Tjusiga fåglar som inte finns här men jag har ju sett dom många gånger nere i Skåne men dom skriker rent förfärligt.
    Tur att elden gick att släcka och att du blivit av med migränen. Allt väl alltså

    SvaraRadera
  3. Jättevacker tupp, verkligen. Jag tänker alltid på en väninna när jag hör ordet "fasan". Hon visste inte riktigt vad fågeln hette och sa alltid "sefan" istället för fasan :-)

    Se på fan ...
    Lite kul i alla fall.

    kram!

    SvaraRadera