torsdag 17 mars 2011

####LITET HOPP####

........från Måndag,till Torsdag.
Ewan har många järn i elden.
Har viftat runt och hunnit med,en hel del,denna veckan.

Jag slipar och målar Pinnstolar.
Samtidigt som jag lyssnar på radio.
Lite småtrevligt och så tänker man så bra,när man målar.

Ute blåser,blåser och blåser det!
Hörde nyss på radion,att det väntas snö och blixthalka,i Blekinge,framåt kvällningen.
Givetvis ska Ewan jobba,i natt.
Vilket betyder,ut och köra bil.....hu och tvi!
Synd med snön,för när jag var ute och rastade Fyrbeningarna,för en stund sedan.
Såg jag,att rabarberna kikade upp,med små röda knoppar,ovan jord.
Rabarberpaj i sikte!!!!

Ewan unnade sig en bukett Rosor,när jag var och provianterade,i affären idag.

Till Ewan,från Ewan,för att du är så jäkla bra!!!!
Lite positiv "creed" mår alla bra av......fniss.....även om det kommer från en själv......jovisst!!!!!

Blev lite sugen på Köttgryta,när jag var och handlade.
Lite ingredienser och nu puttrar den på spisen.




CONNY,Min Vän!
Här kommer en liten bekännelse!
Du tyckte vi kunde investera i en Åkgräsklippare.
Det är så här:
Ewan är livrädd,för maskiner och "mackapärer"!
Det tog ända tills år 2000,innan jag ens vågade framföra,en vanlig Motorgräsklippare.

Körde omkring med en vanlig handgräsklippare och slet i mitt anletes svett.

JAG SKÄMS!!!!!

Detta MONSTER,står innanför porten,i vårt garage!
Till råga på allt: MONSTRET HAR SNÖBLAD!!!!

Nu tänker du: Kunde väl det tokiga Fruntimret använt i vintras,istället för att klaga över snö och all snöskottning!
Tyvärr!
Fobi!
Hänger i sen barnsben,då jag var livrädd för traktorer,grävskopor och lastbilar.
Visst Ewan kör bil,men är inte förtjust.....ett nödvändigt ont!
"Tok Ewan",men jag är i alla fall ärlig och erkänner mina svagheter.

Ciao!



1 kommentar:

  1. Jag förstår din fobi så väl. Jag har försökt köra traktor en gång men nästan dog av skräck. Röjsågen, motorsågen och till och med gräsröjarn fyller mig med fasa och det är nog största anledning till att jag inte köper en snöslunga. Båtmotorn var också en fasa men nu har jag en elektrisk tyst underbar motor som inte alls skrämmer mig. Till och med dammsugaren fyller mig med fasa (varaför dundrar dom så förbannat) så jag förstår dig alldeles. Vi gör det ju bra som kör bil iallafall. Ingen kan säga annat. Kram på dig. Skönt att det finns fler som jag. Känns inte så ensamt då. Jag har alltid radion på när jag lagar mat och målar och jobbar. Det går lättare då.

    SvaraRadera