onsdag 1 september 2010

KAOS PÅ JOBBET




............och personalen,går på knäna.
Tre av våra vårdtagare,på Gruppiset,har blivit sjuka och behöver ständig tillsyn.
Därför jobbar jag "vaken nätter",istället för sovande journätter,under obestämd tid framöver,tills våra Vänner,förhoppningsvis tillfrisknar.
Att jobba vaken natt,för min del,är inget problem.
Jag har jobbat på det viset,i 30 år,så jag har vanan inne.
Eftersom Kommunens budget också går på knä och haltar,så får vi inte använda vikarier.Här behövs större personaltäthet,just nu.
Eftersom vi inte får använda vikarier,så måste vi täcka upp själv,så gott det går.
Helt sanslöst!
Hur förväntar man sig,att personalen ska göra ett bra jobb,när dom är slutkörda och trötta????

Annars har Ewan haft en bra dag.
Sjömannen mönstrade av igår och har återvänt till boet.
Idag har han farit omkring,som en galning,klippt gräs,tvättat bilen,ordnat och donat.
Istället för att bara ta det lugnt,första dagen hemma.....ja,ja,han har myror i kroppen och MÅNGA MÅSTEN!

2 kommentarer:

  1. Synd att ni bor så långt bort annars kunde jag kanske fått låna honom för här finns att göra.

    SvaraRadera
  2. Absolut,jag hade delat med mig.....

    SvaraRadera