torsdag 30 september 2010

******FART O FLÄKT********

...........i Lunnatorpet,när Sjömannen återvänt ifrån havet.
Han far omkring,som ett yrväder......mycket som ska,göras,uträttas och hinnas med.
Gräsklippning,biltvätt,målning,arbete i bogserbåten osv......han far omkring som om det gällde livet och att denna dag var den sista.
Trött är jag på förhand,tröttare blir jag,när jag ser honom......gäääääsp......ja,jag har jobbat inatt och som vanligt knappt någon sömn,när jag väl kommit hem och krupit ner i min binge.
2 timmar,sen var det stört omöjligt,att somna om igen.
Frukost och på med kläderna.
Ut i skogen.
Frisk luft och lugnet i skogen.Underbart!

Underbart,är även alla svamparna,jag hittar.
Helt otroligt,så mycket svamp det finns.
Gäller bara,att koppla på Svampögonen,så finns dom överallt.
Trattkantarellerna håller på att växa sig fina och den som vill,kan skörda massor........ja,massor,för dom finns överallt,tar liksom inte slut.........
Inga ormar stötte jag på.
Bara lite Älgbajs,här och var.
När jag kom hem,såg jag att ett gäng Fästingar,klamrat sig fast,på mina byxben.......usch o tvi,för dessa "gynnare".

Nu ligger Ewan,halvt utslagen i sin säng.
Magen full av,stekt fläsk och löksås.
Gott var det!

"Bonus Farmor" ska jag också bli.
Steves son Viktor,ska bli Pappa om 6 månader.
Kul att även Steve får lite Barnbarn.


Nu blir det svamprensning,resten av kvällen.
Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar