torsdag 2 september 2010

LÄTTARE SAGT ÄN GJORT

Det är över tre år sedan,Ewan jobbade "vaken nätter" och på tre år,hinner man förändras.
När jag kom hem i morse och skulle försöka,komma till ro och sussa en stund.
Så visade det sig vara stört omöjligt.
Kunde helt enkelt inte koppla av.
Jag dras med en höft,som värker,fast jag gnäller sällan om detta och när jag lagt mej i sängen,så satte värken an och till slut visste jag inte hur jag skulle,vända och vrida mig,för att finna en behaglig ställning.
Till slut lyckades jag somna,på magen.........DÅ RINGER GIVETVIS TELEFONEN......Ewan hade glömt ta ut jacket!!!
Till råge på allt,så var det ifrån jobbet,dagpersonalen,som avlöste mig i morse(hur dum får man bli,när han visste att jag sov).......undrade över en försvunnen nyckel och det hör till saken,att det finns en extra nyckel!!!
Gissa om Ewan blev irriterad och som pricken över i : et,ringer telefonen igen......SVÄRMODERN......grr......nu var måttet rågat!
Jag klev upp,drack kaffe,for en sväng in till stan och flanerade.
Underbart väder!
Hem igen och åt en kalasgod middag.Plommonspäckad Fläsk karre´......så in i baljan gott......MEN Ewan blev inte snällare för det.
Här sitter jag nu och hamrar på min dator.
Avnjuter mitt kaffe och en skål Daijm Glass.
Ska försöka tygla min ilska och trötthet,för snart är det dax att far till jobbet och en ny natt!

1 kommentar:

  1. Plommonspäckad karré har jag inte ätit sen min goa lilla farmor levde. Det var henne specialitet och jag fullkomligt ÄLSKADE det. Och fast att jag tyckte så mycket om det så har jag aldrig vågat testa att laga det själv. Likadant som med kalops, som är en annan av mina favoriträtter. Jag vågar inte laga det för jag är rädd att jag ska misslyckas. :-/
    Ha det så bra på jobbet inatt, och hoppas du får sova ut ordentligt imorgon i stället.
    Kram
    Svärungen

    SvaraRadera