tisdag 28 september 2010

******MANNEN ÅTERVÄNDER*******

........tisdagkväll och i natt återvänder "Sjömannen",ifrån havet.
Några timmar till,innan han dyker upp.
Han ska köra genom hela Danmark,upp via Skåne och genom hela Blekinge.
Ska bli skönt,att han kommer hem.
Svärmor,hans mamma,har varit krasslig,i en vecka och lyssnar inte riktigt på vad jag säger.
Förmodligen har hon dragit på sig,en lunginflammation.
Hon tycker enbart jag är dum,som vill att hon ska uppsöka läkare......tja,vad ska jag göra?

Innan jag började jobba inom omsorgen,så arbetade jag på sjukhus,i 17 år .....har förmodligen inte lärt mig ett skit av detta!!!!!

I morgon fyller min Dotter Josefine 33 år.
Tyvärr inget kalas,för min del.
Jobb igen.
Vi får fira en annan dag.

Nu ska Ewan göra natt i Lunnatorpet.
Aningen trött.
"Fyrbeningarna" sussar redan gott.
Natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar