fredag 3 september 2010

KYLA


Natten som gick,var kall.
Bara 4 graders värme.
Nu går det snabbt utför och innan man hinner blinka,så är det dax för frostnätter.
Måste plocka in mina Pelargonier,ifrån altanen,innan det är för sent.
Vackra är dom,när dom står i blom,men dom luktar inget vidare.
Detta året,har jag försökt plocka och få fart på lite sticklingar och se,några små,har jag faktiskt lyckats,driva upp.
Ewans Pelargonie BB-avdelning.
Hoppas jag kan hålla liv i dom över vintern.
Annars hamnar dom på en Pelargonie Intensivvårds Avdelning!
Lutar troligen åt det sistnämnda,för några "gröna" fingrar,har jag inte begåvats med,men det vore kul om dom överlevde.
Befinner mig just nu på jobbet.
3:e jobbnatten(vaken) sen ledig natten mellan lör/sön,därefter ytterligare en natt.
Sen är det ingen som vet hur det blir,återstår att se,hur pass bra våra sjuklingar tillfrisknar eller om dom fortfarande behöver full tillsyn.
Nätterna går i allafall fort och jag har konstaterat,att nattetid,går det en faslig massa dåliga TV program,på Dumburken........det ena,värre än det andra!

Lördag i morgon = Dax för Svärmor,att dyka upp igen!
Kontroll så att Ewan verkligen sköter sig....fniss....aningen jobbigt......jag är ju bara 55 år och inte riktigt fullvuxen ännu!
Nu får det bli en kopp kaffe och en koll på TVn.
Natt o Suss Gott!
Ewan

1 kommentar:

  1. Här har frosten slagit till inatt. Mina pelargoner står uta så jag vet inte hur det har gått. Dom brukar få vara ute till efter älgjakten. Tänk vad den här sommaren blev kort.

    SvaraRadera