söndag 26 september 2010

*******TÄNDA LJUS*********

.........och Söndagskväll,i Lunnatorpet.
Jomen.....lite fick jag i alla fall gjort idag,vädrat "Snabeldraken",dammat och några maskiner tvätt,blev det.
Sorterat och kastat.
Lagat middag.
Rastat hundar.
Några telefonsamtal och några koppar kaffe.
Inte att förglömma,jag har betalat mina räkningar också och alltid lika besviken,när man konstaterar,hur lite det blir över......men jag ska inte klaga......men visst hade det varit kul,om man hade lite mera över........
Igår var jag i Karlshamn,en sväng.
Dotter Joz,bjöd på middag.
Gott att bli serverad,när man jobbat och känner sig lite sliten.
Var uppe en snabbsväng,hos 3:an(Elias) och hans Sambo Zazzan.
Kollade in deras nya lägenhet.
Jag blir så sugen på att flytta till Karlshamn,fin liten stad och där känner jag mig hemma.
Jag flyttade dit,när jag var 16 år och bodde där i 26 år,så inte konstigt,att det finns en längtan dit.
Jag träffade Steve och så hamnade jag,i Östra Blekinge och här lär jag nog få stanna,för Steve,lämnar ALDRIG,sin hembygd ...........
Steve dyker förresten upp,i mitten av veckan,som kommer.Han "mönstrar"av och ska vara hemma 14 dagar.
Nä,nu ska Ewan kolla TV och Parlamentet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar