torsdag 9 september 2010

¤¤¤¤¤¤GIGANTISK¤¤¤¤¤¤

.............medan "Sjömannen" ligger på övervåningen och intager sin dagliga dos,av skönhets sömn.
Sitter Ewan,på nedervåningen och kopplar av,framför datorn.
Medan jag surfade runt,hittade jag plötsligt en bild,på en gigantisk Afrikansk Jättesnigel......woooow,sicken grej,ett antal sådana exemplar i trädgården och man fick vakta var man placerade fötterna.
Finns många konstiga individer,i vår Herres Hage.
Räcker gott,med Jättepaddorna,som huserar i våran trädgård.
Kryper fram kvällstid och "Fyrbeningarna",är mycket intresserade av dessa varelser.
Försök att bita efter dom,har resulterat i att paddorna avgett ett gift,som får hundarna,att må illa och tugga fradga.Kan också göra hundarna jättedåliga och tror också,att dom kan dö av detta.
Men icke att dom lär sig.
Trots illamående och fradgatugg,så envisas dom med,att fram o hetsa paddorna.
Odågor!!!!

Vi har en härlig höstdag,här nere i Söder,trots att blåsten tar i ganska hårt ibland.
Ewan samlar sig,för idag är det dax,för middag med Svärmodern igen :-( 
:-) Glad är jag för mina Dr Martins vinterskor,dök upp idag.
Skynda mig till Handelsboden,för att hämta ut  och prova dom.....YEEEES!!! Dom satt perfekt!
Inväntar nu bara,dom röda kängorna från ELLOS.
Passar även dom,på Ewans tass,ja då är skoförrådet inför vintern komplett och Vintern kan komma,när fasen den vill!
Fast inte ännu på ett tag,hoppas jag!!!!
                                             Ciao Ewan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar