tisdag 31 augusti 2010

INGEN SVAMPJAKT

.....blev det idag.
Kom så mycket annat i vägen istället.
Vädret lämpade sig perfekt,för att få undan några maskiner tvätt.
Höll på att gå riktigt illa.
Tvättstugan ligger ner i källaren och dit ner leder,en livsfarlig trapp.
Trapp är fel namn,för man kan i stället likna den vid en lite bredare stege.
Man måste gå baklänges ner och framlänges,balanserand med tvättkorgar upp!
Jag har länge undrat,när jag ska ramla och idag hände det.
Baklängesklättrande ner,missade jag dom tre sista stegen,trampade i luften och for in i stenväggen,sekunden innan jag landade,tänkte jag:Jag kommer att bryta benet,men icke, jag reste mig och alla benen,verkade sitta kvar på sin plats.......sicken tur!!!!

I våras byggde vi ju om badrummet och då föreslog Ewan,sin Äkta Hälft,att flytta upp tvättmaskiner och torktumlare.
Detta för att jag skulle slippa,släpa mig fördärvad.......men se detta tyckte han inte och så kom det sig,att min gamla Italienska Tvättmaskin,står där den brukar och Ewan klättrar,som hon brukar!
Klart att detta inte är något större problem för Mannen.
Det är ju inte han,som tvättar!!!!!
Inte heller,blir jag yngre och vigare,utan äldre och med en dito,tillhörande,gisten och öm kropp,som inte riktigt vill,hoppa och skutta ,som förr i tiden.......That´s Life......bara att finna sig i situationen,bita ihop och försöka,att inte bli TVÄRILSKEN!!!!!
Fast lite ILSK,är jag nog!

1 kommentar:

  1. Klart att du får bli ilsk. Nu får du väl riva i och verkligen få upp grejorna så det funkar. Du är väl för fasen ingen slav heller. Låt honom tvätta kläder själv ett tag så får du nog se att det blir skillnad. Stå på dig. Ska du måste bryta armar och ben innan det blir någon ändring. Jag blir så förbannad!

    SvaraRadera