onsdag 6 oktober 2010

******MIN BÄSTA TID,ÄR NU*******

..........ja,det är nog så.
Kanske är det för att jag är ett Oktoberbarn?
Vad vet jag.
Sommar i all ära,men på hösten,blommar Ewan upp.
Lusten att ge sig ut i skog och mark,drar och sliter.
Ibland blir det nästan ett litet tvång,att jag måste ut och vandra.
Nu kan man ju ge sig ut.
Förhoppningsvis,sussar ormarna gott,i sina hålor och bryr sig inte ett dyft om,att Ewan beträder deras jaktmarker.
Enda hotet är vildsvinen och fästingarna.
Vildsvinen är skygga och håller sig säkert på behörigt avstånd,när dom hör Ewan klampa runt.
Fästingarna,ja,dom kan man ju inte göra så mycket åt.Dom bara finns där och en noggrann koll i kläder och på kroppen,får man alltid göra,när man kommit hem.

Höst och jag får lust,att göra så mycket.
Igår fixade jag Raggmunkar och stekt fläsk,samtidigt som en stek,puttrade på spisen.
Rensade och gjorde iordning,en kasse svamp.
I kvällningen,satte jag en deg,som blev till Kanelbullar.
Hela huset doftade,ska ni veta.
Jag ska jobba 3 nätter nu,så idag blev det en skogspromenad,som även den,resulterade i en kasse svamp.
Tråkigt är bara all svamprensning,men det är värt jobbet,i slutänden.
Oktober månad och  Födelsedagar.
Idag fyller mitt EX och mina vuxna barns Pappa,60 år.
Jag träffade honom häromdagen och ställde frågan,hur det kändes?
Ingenting,svarade han,inget att fundera över!
Nä,det är nog så.....inget att fundera över......inget att göra åt.......
Själv närmar jag mig också 60 år,fyller 55 år i slutet av Oktober.
Tiden går fort och snart är även jag där.......om jag får leva....det vet man ju inte och tur är väl det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar