tisdag 31 augusti 2010

*****EWAN VILL******

..........ta sig upp i skogen,för att plocka svamp.
Jag vet att där finns gott om,denna delikatess och jag vet också,var dom gömmer sig.
Strålande höstdag idag,som gjord för svamp plockning......hög klar luft och en strålande sol.
Över allt detta vackra,finns ett orosmoln:
ORMARNA!!!!!
Ewans ormskräck,när dom finns runt benen på mig,på avstånd,klarar jag av dom.
Just Ewans svampskog,är ett gynnsamt landskap,för dessa "kräken",gölar,stenrösen,varma klippor att sola på.......så det fattar väl jag också,att detta kommit att bli "Ormarnas Riviera" !!!!!
Mycket ormrik terräng,vet jag av erfarenhet,ovanpå detta,ett Ormår i år!
Jag får väl samla mod och ge mig ut i kvällningen,när det blivit lite svalare och hoppas på,att dom hittat ner i sina hålor.

2 kommentarer:

  1. Fy sjutton så hemskt. Jag har också ormskräck. Det är det värsta djur jag vet. Som tur är finns det inte ormar här i någon större omfattning. Vet i alla fall inte någon som sett någon orm. Inte finns det fästingar heller men björnar finns det men heller en Björn än en Orm

    SvaraRadera
  2. .......ja,verkligen......hellre en Björn i backen......lurar fortfarande på om jag ska ge mig ut,ser ut att dra ihop sig till regn,då kanske......

    SvaraRadera