onsdag 25 augusti 2010

*******VILL HA*******


...............tycker dom är så fina!
Knallröd,skall den vara!
Får mig osökt,tänka tillbaka till min barndom och somrarna,hos min Mormor Ester i Hällevik.
Min Morbror,hade en sådan apparat.
Ljusgrön var den och den gick på batterier.
Han var fiskare och när näten var iland tagna,skulle dom "kloftas" .........medan han stod,ute i "garnhaven",brukade han lyssna på radio.......sjörapporter,nyheter och ibland Svensktoppen........
Kan fortfarande förnimma dofterna,ibland mina minnesbilder.......morbror redde sina nät.....musiken skvalade.....jag satt på kökstrappen och lekte med min Barbie docka......medan Mormors katta,låg och lapade sol........barndoms sommar......så långt borta......

2 kommentarer:

  1. Jaaaa! En knallröd Roberts Radio står väldigt högt på Zazzan's önskelista oxå. Attans att dom ska vara så dyra. :-(

    SvaraRadera
  2. Ja,dom kostar ju,en slant,synd!

    SvaraRadera