söndag 29 augusti 2010

SÖNDAGKVÄLL I LUNNATORPET

............och Ewan,har haft en riktig "latedag".
Fast solen,har värmt,så har jag gått omkring och småhuttrat,hela dagen.
Igår morse,var huset riktigt nedkylt,när jag steg upp.
Var faktiskt tvungen,att sätta på elvärmen.
Finns inget värre,än att frysa inomhus.
"Sjömannen" tycker inte man ska sätta på värmen,förrän långt bort i oktober......kan han tycka,som sällan är hemma och säkert har det varmt o gott i bogserbåten!!!!
Han har nu varit till sjöss,i över 14 dagar.
Går det enligt planerna,så dyker han upp på tisdag eller onsdag nästa vecka.
Han är VÄLKOMMEN hem,för alla gräsmattorna växer,som tusan.......och jag vägrar klippa och detta p.g.a myggor,knott och hästflugor.Dom sistnämnda,är fruktansvärda,biter och lämnar stora köttsår i huden.......tvi,för alla dessa envetna småkryp!!!
Fast jag kan ju erkänna,att det kanske inte helt beror på flygfäna......jag kan inte och vågar inte köra åkgräsklipparen.Nu är det sagt och Ewan är en Mes!!!

Annars har jag haft en skön helg!
Svärmodern,dök upp en stund igår,skulle kolla vad jag gjorde och varför jag inte svarat i telefonen,i fredags.
Ja,varför hade jag inte det?
Förmodligen,för att jag inte var hemma.....fniss!

1 kommentar:

  1. Jag förstår det innerligt. Jag är också feg för maskiner. Gruvar mig för röjsågen som jag snart ska kapa vinbärsbuskar med så jag har full förståelse för hur du känner det. Men du, vi är modiga på andra saker istället. Jag har också fått börja elda men jag har inte fått hem veden ännu så jag får tigga ved av grannen. Inte kul.

    SvaraRadera