tisdag 24 augusti 2010

GLAD

............är jag,för idag dök "Husbibeln"(IKEA katalogen)upp.
Lite intressant läsning,vid säng gåendet och kanske lite nya ideér.
Glad blir man också,över att få träffa alla tre barnbarnsflickorna,på en och samma gång.
Bestämde mig idag på morgonen,för att köra ner och kolla in Malvas nya rum och en liten fika.
Rummet hade pappa Simon fixat och donat med och det blev,ett fint litet flickrum.
Mindre glad,blev jag över att min bil gick sönder,när jag skulle köra hem.
Anar att problemet kan vara fjädern,på vänster sida.Hade nämnligen samma problem i våras,men då på höger sida.
Låter fruktansvärt,när jag kör.
Typiskt,men ändå ett ganska vanligt fenomen,är att Mannen,alltid lyckas vara till sjöss,när saker o ting krånglar,på hemmaplan!
Jag är ju ganska beroende,av att kunna ta mig fram,som jag vill,när man bor på landet.
Tur i oturen,är att det är min ledigvecka,ifrån jobbet!
6 mil fram och tillbaks,hade nog varit ganska mör om jag skulle behöva cykla dit!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar