onsdag 18 augusti 2010

JAG HAR EN FASTER

........som heter Nina.
En energisk och duktig Kvinna.
Händig och är inte rädd,för att hugga i och arbeta.
Hon väver trasmattor och har gjort i många år.
Sitter vid sin vävstol,mörka vinterkvällar och formar,matta efter matta........så synd,för ingen vill ha och hennes egna söner,med fruar,uppskattar inte hennes arbete.
En gång om året,brukar hon skänka dom till Lion´s.
Ewan uppskattar mattorna och har i olika omgångar,fått ett antal mattor.
I början av Juni,hälsade jag på henne och lämnade,med 3 nya mattor under armen.


Så fina och jag avundas verkligen,att inte jag begåvats,med samma händighet,som Nina.

2 kommentarer:

  1. Vad jag blir glad att du börjat skriva igen. Jag har verkligen saknat din blogg. Välkommen. Facebook blir liksom inte samma sak. Trasmattor väver jag också, det vill säga jag har en påbörjad matta i min vävstol och massor med trasor. Den har stått i flera år nu men nu när jag har "evigt sommmarlov" ska jag försöka göra klar. Visst är det fint med nya trasmattor

    SvaraRadera
  2. Vilka fina mattor! Vi behöver en trasmatta till hallen ju. Tror du man kan få köpa en av henne då? :-)

    SvaraRadera